kurtkurtssons ANGREPP mot mig inne hos veronica palm…

Nu har hans inlägg blivit tagit bort, men jag tyckar ändå att ni som vill se det ska få se vad han skrev och vad jag gav som svar tillbaka till honom…

kurtkurtsson wrote, in response to hrchris:

Har du någon sjukdom eller är du bara en idiot?

För några inlägg sedan var din sanning att M skall samarbeta med SD, det kallas förtal.

Jag gör en vild gissning: Du är 18 år, har inte behövt jobba för ditt eget uppehälle. Tycker alla som är rika är elaka, men delar inte själv med dig av vad du har.

Om du nu är den nobla man du verkar utge dig för att vara föreslår jag följande:

Ta hälften av dina ägodelar, sälj dem och skänk pengarna till de som har det sämre, tills du gör detta är du bara en till svensk hycklare.

Ungefär som Veronica som vill att en dagisfröken skall tjäna lika mycket som en bankdirektör men vägrar att ge bort halva sin egna lön. Hyckleri.

Kolla på mig,

Jag tycker absolut inte att alla skall tjäna lika mycket, marknaden skall sätta priset. Utöver detta skänker jag bort mycket till välgörenhet varje månad och har volontärarbetat väldigt mycket. Ändå skriker inte jag att andra människor är onda. Det du Chris och Veronica, det kallas för heder.

Link to comment: http://veronica-palm.blogspot.com/2010/06/vilgots-utforsakrade-van.html#comment-53989578

Det var vad han skrev till mig..

Sen kommar mitt svar till honom som också går att läsa på den link som jag har angivit i hans inlägg…

Kurt… Nu ser jag att ditt inlägg/svar / ANGREPP mot mig även om det har blivit tagit bort.. Vilket jag kan förstå att det har blivit, pga där finns ju inget inhåll i det du skrev kurt.. Du spyr galle och dömmar ut mig utan att veta något om mig, eller har något att komma med… Du säger jag gör ”förtal” ?? pga jag har sagt att moderaterna SKA SAMARBETA med SD… Du vändar vist lite på den info jag gav.. Jag sag att det skulle inte UNDRA MIG Kurt OM det i slutet skulle bli nödvändigt för moderaterna att ta in SD i en evt regering för att få flertal mot en evt röd/grön regering… DET var vad jag sag.. Sen glömmar du inte bort väl att du skrev samma motsatta vägen att TÄNK om sossarna skulle tvingas ta in SD… IGEN smutskast och nedlåtande uttalelser från din sida av.. Sen till din ”fråga” om jaghar någon ”sjukdom”??? Bryr du dig om jag skulle berätta för dig?? NEJ.. Men JA jag har en sjukdom även om du och Lasse och alla andra moderater kalla det för ”självupphittat diagnoser” som ursäkter för INTE att jobba… Du gissar på att jag är 18 år och aldrig har behövd att jobba.. Där tog du fel KURT i din DÖMNING av mig utan att känna mig.. OM du inte frågar mig då vet du ju inte om jag inte har skrivit om det själv… Om du tyckar det är ”skoj” att bli uppväxt i en familj med alkohol MISSBRUK då kan du ju kalla det för vad i helvete du vill… Jag vet bara hur det känns… Då kan du ju dömma mig nu om du vill pga jag är blivit född in i en sån värld.. Sorry jag INTE kunde välja min mamma och pappa själv, då kanske jag INTE hade vald just det livet jag har gått igennom än så länge.. OM du bryr dig då kan jag ju säga att den liten slant jag har haft att leva på under hela mitt liv har faktisk altid gått till att hjälpa dom som står mig närmast… Och det är URTAN att tänka på att jag kanske skulle ha haft behövd dom SJÄLV… Sen tyckar jag INTE att alla rika är ELAKA.. IGEN du som DÖMMAR utan att veta något… Där finns ju faktisk rika som också har ett HJÄRTA som tänkar att det att betala en HÖG skatt f.eks det hjälpar dom fattigaste i det landet som dom nu bor i… Det är bra att vi hjälpar röda korset i utlandet m.m… men vi borde ju också tänka på vårt eget folk väl??? Sen skrivar du att jag ska ta och donera hälften av ALLT jag äger till välgörenhet… 😀 IGEN du anar INTE ett jävla dugg om min situation… Men nu kan jag väl ge dig en insikt i vad jag har och INTE har… Jag kan ge bort min soffa som jag fick gratis igennom blocket pga den var blivit uppäten av tidigare ägers kattar.. Jag kan ge bort min gamla dator som jag fick av min pappa i konfirmations gåva för ca 14 år sedan… Jag kan kanske ta ut hälften av luften i min LUFTmadrass och ge den till välgörenhet… Sen kan jag också lämna 2 av mina 4 tallriker jag har då jag ändå aldrig har folk på besök, och inte hade råd att köpa mera inventar till min lägenhet som jag nu har bott i ca 2 år snart.. Sen alla mina kläder…. 😀 ja du… dom som jag ju fortfarende har kvar från en 16-18 års ålder som jag inte har haft råd med att byta ut i flera år… Det går väl också bra… Hoppas bara att folk vill gå med dom kläderna forfarende, jo i afrika bryr dom sig nog inte… Sen allt annat jag hade gick förlorad då jag flyttade ifrån min alkoholiserade mamma, allt som jag hade sparit upp igennom tiden.. Så igen INTE mycket kvar att ge till välgörenhet min lilla vän.. Ska vi vända den om och säga att DU ska ge ½ av ALLT du äger och leva på socialbidrag i ett års tid.. kanske då vi 2 kan prata tillsammans om vad det vill säga att INTE ha något att leva för/på… Glöm bilen, sommarstugan, semester, nya kläder, äta ute, uteliv, alkohol, cigaretter, snus m.m… bara så du har 300kr till allt mat pr vecka.. så kom inte och kalla MIG för en hycklare Kurt.. Det säger mera om dig och inte om mig… Sen tyckar jag INTE att alla ska ha samma lön om man är läkare eller om man sittar i kassan eller är dagisfröken… MEN kurt.. dom som sittar i kassan eller som dagisfröken.. JA ALLA som har ett lägre betalad jobb dom ska åtminstonde ha för att kunde klara sig ORDENTLIGT!! Det samma gäller dom på socialbidrag, sjukpenning/ersättning, A-kassa ½ tids jobb m.m… Jag håller med dig om 1 sak faktisk kurt…. Jag tyckar att ALLA i toppen av politikken kunde LÄTT sänka sin lön ca 5-10%.. Det kunde MÅNGA av dom som har MYCKET…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “kurtkurtssons ANGREPP mot mig inne hos veronica palm…”

  1. Bunny Says:

    Svar:

    Hej igen! 🙂

    Tack för din kommentar, jag kan inte annat än att hålla med…

    Systemet är så sjukt, jag har bråkat om att få arbetsträna sen dag ett som sjukskriven, jag har inte ens haft en handläggare de första 7 åren… De har gjort allt för att motarbeta mig…!

    Vansinnigt!!

    Kram Bunny 🙂


Lämna en kommentar